ÅTERBLICK


Snart är det bara några timmar kvar av året "2011" . Snacka om att året rusat fram , tror aldrig ett år gått så snabbt. Men det har haft både för och nackdelar. Jag vetganska inte riktigt om jag kan säga att 2011 har varit det bästa året hittills för det har somsagt vart en bergochdalbana. Saker har tillkommit som förendra ens tillvaro ganska mycket. T.e.x stallet , esperud. Men det är såklart en possetiv sak!

Kom dit i maj och fick äran att rida den underbara hästen darmilla.





Vi både jobbade och hade kul tillsammans , dressyren gick sådär medans hon älskade att hoppa! Redan 1 Juli kom vi ut på vår första P&J tillsammans och hon tyckte det var så kul ! man kände glädjen i varje hinder , iallafall i 50 cm , 70 cm vart det lite miss förstånd , men det löste sej.

¨
¨video på både mej och linnea :) annars spola fram till 1:30



efter P&J:n fick hon mest vila och promenader/uteritter men en vecka efter var det hoppträning för anna björkman. Den träningen kommer jag inte glömma, det gick så himla bra! dressyren satt som en smäck och hoppningen funka också! jag var så glad . Men redan dagen två dagar efter var nått fal hon halta , och var extremt stel , jag trava lite så hon skulle få sträcka ut , longera henne men det släppte inte . Madde kollade på henne och hon garantera att hon hade fång, där spräck det.
Fången höll i och och jag var så ledsen .

Då kom Mixer in i mitt liv. Unghästen på 4 år som jag skulle rida in själv, riktgt spännande skulle det bli .
Vi började lite smått med honom och han var snäll som få kunde såsmåning om hänga på honom.



Vi byggde sakta och säkert på med nya saker och nu har vi tillochmed galopperat.



Millan rider jag knappt längre eftersom jag själv växt en del på senare tid och millan är liten på alla sätt och vis.
Men dom stunder jag hade med henne är oförglömliga och kommer alltid ligga varmt om hjärtat.








otroligt fina häst, finns inga ord♥



Men har även kommit i jobbiga lägen med mina vänner som är det värsta som finna, och även andra personliga saker nu på senare , men om vi ska rikta in oss på bra saker så kan vi fortsätta med att mallorka var grymt.




Så himla skönt att komma bort från allt och alla. Och för första gången oroa jag mej inte och det gjorde jag rätt i ! Sen har jag även släppt en viss person helt och det är också bland det bästa , efter så många år-
Men nu kom det massor av gäster så måste gå nu , men vart ett långt inlägg så ni har lite att läsa iallafall ;)

men jag ser i allafall imot 2012

// Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0