hästminne #

det första minnet jag kommer dela med mej av är första gången jag skulle galoppera .
har tyvärr ingen bild på hästen men den hätte mimmi och var iallafall runt 1.70 ! världens snällaste gjorde aldrig en fluga förnär.. mimmi var tränad med röst altså hon börja trava om man sa trav o.s.v
Haha , den hästen tyckte man ju var perfect att galoppera på första gången . men hon kanske inte var en så bra häst att börja på endå..
som vissa vet så kan vissa stora hästar ha en ganska skumpig galopp (som nybörjare) eftersom den är så maffig .
Jag blev iallafall longerad när jag skulle galoppera.
jag gallopera nått varv på volten innan hon sakta av . jag tyckte verkligen det var hemskt att galoppera , studsa som en boll runt i sadeln..
Haha sen frågade hon om jag ville galopper igen, jag ville inte verka feg så jag sa ja.
Men andra gången gick det inte , jag studsa åt tjottahejjsan , flög av och tappa luften HAHA .

Och det roliga är att jag nått år innan hade ridit hos samma ägare och ramlat av..
skulle rida 1 varv i en hage.
min moster ledde och sprang brevid .
när vi trava ville jag att det skulle gå snabbare så jag smacka på en massa , så det vart snabb trav/galopp .
men precis då blir hästen biten av en broms och börjar bocka.
jag flyger av men håller fortfarande i tyglarna xd
jag släpas säkert 20 meter innan alla skricker att jag ska släppa!

HAAH sånthär är jättekul att tänka på efteråt!

// f

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0