är inte alls på blogghumör , men kan försöka.

börjar från gårdagen.
Gårdagen börja med att jag vakna gjorde mej iordning och åkte till stallet tillsammans med Madde och linnea.
Vi började med att rida nordisarna , och mysan följde med :) jättekul!
Hahha bara någraaa galopper jag och madde var påväg av men annars gick det bra .



Sen tog jag in och borsta Mixer noga och länge. kändes riktigt skönt att inte behöva stressa. Ny friserad blev han också så nu är det en till medlem i töntlugg klubben!

Sen körde jag lite "AFM" på banan med honom . ( Arbete Från Marken )
Gick sådär till en början . okonsentrerad o.s.v
Men mot slutet gick det mycket bättre , han lyssna , kom , följde efter. Han fick även galoppera av sig lite .
kelgrisen ♥

Sist och minst var det millans tur , skulle rida dressyr först och sen några hopp till sist .
Ebba var där och skulle fota , men det sluta med att hon vart min lilla ridlärare , haha :D
Det gick riktigt uselt i början , men såsmåning om kom hon också igång så på slutet gick hon riktigt fint!
Hoppen vart väll igentligen ganska misslyckade.. eftersom hon inte hoppat ordentligt på ett tag så får hon lite svårt att bedömma hoppavsdåndet , så ibland blir det för nära och ibland för långt i från , men hoppa det gör hon!
ska även korta stiglädren till nästa gång för känner själv att hoppsitsen blir helt fel.

3 hinder på en lång sida bara.

På kvällen slagga jag och madde hos linnea, sålde kakor och kolla på film.
Idag var vi somsagt "hjältar", typ " rädda en häst som hade rymt , vem vet vad som kunnat hända på vägen?
iallafall gick det bra , lite skumt bara hur den vart lös .
Haha , medans madde och linnea hämta grimskaft så drog hästen respektlöst iväg med mej , sibbes halsband var inget vidar rep ;)

fint bildbevis!

Sen eftermånga om och men kom vi iallafall till stallet :)
red älsklings sabina som vanligt , och hon var lika duktig som vanligt.
Millan vart det typ uteritt med , stackarn var nära att gå omkull , skena ( för att det var så förjäkligt kul att springa xd ),  och fick gå i träsk .
Att stackarn står ut med mej är helt otroligt!

Mixer vart bara borstad idag , killen förtjäna en vilodag .
Nu är jag väldigt taggad för imorn , grymt ska det bli :D

nemen oj vad jag babblar , men nu har ni nått att läsa allafall , godnatt bloggreaders!
// Frida♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0