Äkta vänner?

Jag skriver om några jag känner, " den" är snäll ,vännen är elaaak.... Jag hoppas att den jag skriver om läser detta och hoppas på att den förstår. Jag önskar att du visste vad din vän håller på med.


Hur är egentligen din vän?

Jag själv brukar bli riktigt förbannad när jag ser hur falska människor kan vara, när man bara ser rätt igenom personen. Hur den dissar sin bästa vän, hur den låter andra trycka ner sin bästa vän. Alla ser inte perfekta ut, alla är inte den snyggaste. Men hur va det med det där att det är insidan som räknas? Man märker ju att insidan spelar ingen roll enligt vissa. Enligt "populära" så räknas utseendet bara, och sättet mot andra, folk blir dryga, elaka. Och jag blir så arg när jag ser sånt och det är väldigt ofta. Den jag blir mest arg på är mig själv! Jag står där bredvid och tittar på medan världens snällaste blir ner tryckt. När världens snällaste blir ner tryckt av sin kallade "bästa vän". Jag känner hur varje ord din vän säger gör ont, jag ser hur din glada blick blir till sorgsen. Och jag gör ingenting. Jag står där som ett kräk och kollar på, och jag känner hur ilskan bubblar inom mig. När ska man sätta stopp för sånt? Elakheter, mobbning.
Jag är lika dum jag som tittar på. Och jag tänker gång på gång, ska ingen göra något? Ska alla stå där och låta den världens snällaste falla till marken utan försvar?
Och det gör den, hamnar i underläge, ligger hjälplös på marken och blir sparkad gång på gång av sin "vän".

Den förlåter sin vän i alla lägen, den är lika glad varje gång vännen pratar med den. Den hjälper vännen med allt, den hämtar saker. Men vännen har andra "populära" vänner, dom är coolare. Då ersätts den genast och blir ner klampad IGEN.

Om du ändå förstod, om du kunde säga ifrån, om jag kunde förklara för dig, men du vill inte få in det i huvudet!





//Linnea


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är inte alltid lätt att vara den som agerar. Man grubblar omedvetet på konsekvenser som kan bli när man väl gjort det och hur du själv blir sedd efter det.

Kan du inte göra någonting för den här tjejen som blir trampad på istället? Hjälpa henne att förstå hur det verkligen är med hennes "bästa vän"?

:)

2012-01-05 @ 12:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0