Fabulous Star♥

Hejj på er allihoppa! tack Josefin för alla bra tips! ska verkligen försöka ta itu med bloggen.. så just nu tänkte jag faktiskt skriva om fabbe, lite mer "personligt" hur han är att vara nära osv!



Fabbe har världens personlighet! En personliget som jag älskar. så jag berättar lite..

Ibland kan Fabbe vara helt galen, inte galen galen, men galen! Hoppas ni förstår vad jag menar, ibland kan han inte stå still i spiltan, och iblan flyttar han sig inte ur fläcken. Han brukar alltid backa, slå med svansen och stampa med benen när man ska sadla och spänna sadelgjorden. Han är världens gladaste i hoppning! Ibland får han världens sprutt! Men han är oxå världens genare! Fast det hjälper väldigt mkt att ha koner! Och ibland kan han få damp på banan, men det  är inte så farligt.. I dressyr är han jätte duktig! Fast han har en väldigt konstig galopp i dressyren, någon blandning av trav och galopp.. Men han går fint och arbetar bra. När man rider ut är han som en grinig blööjbebis ... Han är rädd för precis allting! Han kan aldirg gå först eller så.. Men ibland får man ta i hårdhanskarna när han inte lyssnar, han ska kunna gå bredvid eller före, han går verkligen i hästen föres fotspår. Men ibland kan man verkligen känna hur glad han är av att få komma ut i skogen! Ibörjan när jag börja rida honom, då hatade han verkligen mej! Han försökte kasta av mej hela tiden, men nu är vi verkligen ett! Nu busar han lite "mildare" och det är mest kul, linnea, frida och jag skrattar alltid som galningar precis efter.. Hahah! och efteråt , som när jag hoppade av och "gick på toa" så tror han att de är för att jag skadat mej, å då skäms han jätte mkt! då knör ha på mej och kollar på mej med "hundblicken" SUPER GULLIG ÄR HAN!

Han kan oxå vara ur mysig! Gosa och kela, riktig kärlek! HAHA och känslan när vi ibland busar ihagen! när han "springer för livet" och jag kommer efter "fabbe, vänta!" super bra häst är han!


Kort fattat: Fabulous Star är en ur mysko, men underbar häst! I LOVE YOU!♥



gud va gamla bilder jag hittade...





//Madde♥


Kommentarer
Postat av: PATRICIA

oj oj går han i sådär låg form eller är det att han skjuter upp ryggen och försöker bocka? haha såg lite konstigt ut för sadeln glappar ju ;)

2012-01-07 @ 19:11:09
URL: http://ponnynceline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0