Hästminne#

drar också ridlägret faktisk.
Vi åkte somsagt på ridläger i småland/överrum. och vi fick våra hästar :)

Jag fick " lotta " som hon kallades.
världens snällaste och tryggaste, inte världens hoppgladaste ( som jag önskade ) men det fick gå.




Lotta var super tyckte jag , fast hon var ganska stor .

Det värsta på lägret var att vi ofta kunde rida mitt på dagen, då det var massa broms och getingar.
haha , det fick vi sota för på vår långritt.
lilly trampa i ett jordgetingbo så att treo fick dom
på sej. han gick ner på knä och börja snurra runt .
Och då kom kaouset....
2 hästar stack , tommy spakra bakut tills man var tvungen att släppa han , dragon skena kort med jämna mellanr
um.
haha , altså var det ganska stressad sitvasion och så får ni tänka att det var bål/jetingar bromsar överallt!
Lotta var lugnast av alla om det så satte sej 7 båljetingar skaka hon bara på skinnet.
Så det var nog tur att jag hade lotta eftersom jag är enormt rädd för getingar!
 ´när vi skulle galopper bort där ifrån sen satt alla lite vartsom helst ( altså inte på sina egna hästar ).
Men turen att inte bli jeting sticken på lägret fanns inte..
uteritten innan flög en båljeting in innanför tröjan , och ja , jag fick panik.
Den stack mej och sen drog , getingjävlar säger jag bara...

men det fanns även ljusa stunder på lägret ;)

hittaar inte bilderna så ni får dom senare ..

// frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0