gårdagen

ja , igår åkte jag och madde till stallet halv 5.
tog in Cindy och Bella och gjorde iordning dom.
sen tog vi en lite promenad i grimma , hade med ett spö så longera henne lite.
det gick faktist helt okej på slutet.
målet med cindy är att få henne avslappnad i allt hon gör , just nu är hon ganska spänd och stressig.
Och en annan sak som märks tydligt är att hon trivs mycket mer med en människa brevid sej än på sej, så nu ett tag framöver blir det nog mest arbete från marken.
Och om an lyckas få henne lugn där tror jag även att det kommer gå himla bra i ridningen med!

Sen red jag dressyr på millis.
Var ett tag sen jag gjorde det så jag är nöjd över hennes prestation!
Idag märkte jag vilken skillnad det har blivit på millan sen jag börja rida henne.
hon litar mycket mer på mej vilket känns jätte skönt!
och även så är hon inte lika stel längre.
men än sak jag måste bli bättre på är att rida dressyr oftare!

smakprov från ridpasset







haha stötte även på en hare.


Vill ni se mer?

sen red vi ut på nordisarna i spöregn , mysit.

// Frida♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0