hästminne

jag tänkte skriva ett minne nu igenh ;)
och det handlar om den lilla envisa ponnyn jag älskade mest på ridskolan jag red på förut.

Rainbowgirl, eller mer känd som Rainy ;)
det börja med att ingen gilla henne, och då menar jag verkligen ingen. för hon sparka bakut och bocka och så va hon slö. men en gång hade jag "oturen" att få henne på lektion tror jag. hon har sparkat av mig några ggr, kanske 2;) men iaf, då när jag red henne sparka hon inte bakut eller bocka nån gång, hon galoppera som en dåre och jag vart så chockad... men ändå glad!
efter det red jag henne lite mer, och börja gilla henne mer också...
det va andra som red henne men hon gjorde inte som dom ville.
det fick mej att känna mig speciell, att bara jag kunde rida henne. haha.
men den gången frida red henne och vi hoppa, det va så läskit. jag red gotas och frida somsagt rainy. Rainy va helt galen, och frida ramla av 2 ggr....
då undra ridlärarn om jag ville ha henne och de ville jag ju. så jag hoppa upp och de vart lite rodeo ett tag... men sen tvärstanna hon, och jag hängde på halsen , och de va typ som att hon " jaha, va det duu?" och resten av lektionen gick galant! de va så skumt!
men jag red henne jämt eftersom ingen annan ville det, hon vart som min egen.
men alla sagor har ju ett slut, och jag har gråtit många tårar för att hon skulle säljas. men det varty inte så, dom tog föl på henne istället, så nu är hon i skara.
men det kanske ändå är bäst för henne.
nu kommer några GOA bilder sen den tiden;)





nu sluta det att funka med att ladda upp bilder, så det kommer väll senare kanske ;)'
//Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0