Minnen!

Frida och jag har bestämt oss för att blogga lite om olika häst minnen!

Så jag tänkte börja med att blogga om Strim, en fjording som jag skulle ha på foder ett tag. men det blev inte så eftersom jag ville rida kvar på ridskolan också.
Det börja med att en klasskompis sa att hon kämde en som ville ha hjälp med en häst och att jag skulle ringa och prata med dom. så jag fråga mamma och så tyckte hon att de va en bra ide. hon ringde och dom sa att man va tvungen att komma minst två ggr i veckan, och att vi kunde komma nästa dag. jag vart ju jätte glad och så kom morgon dagen och vi åkte dit, jag kunde cykla dit, de var inte långt alls, så det va perfekt!
vi hälsa på Majsan som ägaren hette, och så skulle vi hämta hästana. hon sa att fjordingen hette Strim för att han hade en strimma. haha jag tycker att han är söt fjoording!
och hon hämta Usche som hennes häst hette. han fick inte jag rida eftersom han va rädd för lastbilar och man va tvungen att rida under vägen där det ofta kom lastbilar. så jag borsta och han va snäll och mysig. sen när vi red gjorde jag ingenting, haha vi red ut och han kan allt precis! han visste när man skulle trava och så, så jag gjorde typ ingenting.

Strim och jag.
man kan säga att jag lärde mig mycket under den lilla tiden jag fick ha honom. jag saknar honom faktiskt lite, när jag tänker efter. men han va inte så speciell, han bara kunde allt själv!

de va lite om Strim iaf.
//Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0