Föreldrar som tror dom vet allt..

Nått jag stör mig himla mycket på är föreldrar som tror dom alltid vet bäst , till och med vid hästar! ( dock är det ju många som har "hästföreldrar" som förstår bra! )
Dom förknippar hästar med att det är dyrt och farligt. visst jag säger inte att det är hur billigt som helst , eller att det är helt säkert! Men vissa verkar ju tro att bara man sätter sig på en häst är man dödsdömd. Som t.e.x säkerhetsväst , jag själv tycker iallafall att den bara är ivägen när man bara rider dressyr i paddocken eller i ett ridhus . Men då har dom ofta nått försvar som " man kan aldrig lita helt 100 på ett djur " eller " vad som helst kan hända " .  men om man skulle gå efter det skulle man ju knappt kunna gå utanför dörren om man är rädd att vad som helst kan hända! Själv tycker jag att t.e.x att hoppa studsmatta är mycket mer fara än att rida dressyr på n häst man vet hur den funkar , som aldrig gjort en fluga förnär. Men då är föreldrarna där och vet bäst ! , ne jag tycker faktist att föreldrana kan lita på en i en sån där sitvation som dom igentligen inte vet något om ..
men visst vi ska ju även va tacksamma för att föreldrarna bryr sig och även andra saker som kanské hjälper till att betala , skjussa o.s.v

// Frida ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0