Madde Hissar&Dissar!

halooj, nu börjar jag med en Hiss och en Diss i veckan, så ser vi vad det leder till!


Madde Dissar!

Eksemhuva

Det här flugskyddet går bara inte, itne för mejj.
Det måste kännas förjävligt att ha en sånhär sak på sej!
Framför allt så är det ju typ bara flugor på somamrn, och hur varmt blir itne det?! och så måste hästen skämmas ngt regält asså!

En Helt Klar Diss!







Madde Hissar!

Barbackagjord

Barckagjord kan vara vääldigt bra att ha om man inte har speciellt bra balans eller har en buusig häst ;)
Inte speciellt dyrt heller, bara 429:- på hööks! Tycker man att det är dyrt, så måste jag nog säga att det är nog värt det om man inte vill ramla av!

En Solklar Hiss!





Annars så kan jag "rekomendera" ngn typ av halsring, på busen fabbe, har jag ett stigläder runt halsen för att inte ramla av



//Madde♥


Kommentarer
Postat av: B

Barbackagjordar ska man däremot inte rida varje dag med. Trycket blir inte fördelat över ryggen utan koncentreras till en punkt och kan framkalla ryggproblem.

Man ska prioritera en anpassad sadel men visst är den bra att ha ibland då man rider barbacka! :)

2011-10-01 @ 11:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0