...

Praodagen.

Började med att åka till Bruno och var lite "dommare" när Madde visa honom förhand träning. Kul att se bruno igen och att vara på en ny plats. Väl hemma igen tog vi en paus innan vi hämtade Mixer och Albin.


Han gjorde allt han han skulle och skötte sig super , och ändå satt jag och smågrät över halva vägen, kände mej verkligen stor på han, och det är verkligen inte kul. Vet inte hur jag ska göra , hans hals kommer ju inte växa mer precis och det är ju den som är så himla kort . vilket gör att man känner sej som ett jättemonster på ryggen. Vet inte om det är sadeln, det är ju faktist en sadel till kategorin häst, och Mixer är ju faktiskt ponny, Kommer upp jätte högt över och därför känner jag mig står. Och då ska vi inte ens prata om vad jag känner mig i nerförs backar eller när man rider lätt i traven. Sen vart inte ridturen bättre av att jag har en säkerhetsväst som är dum i huvet.


Kom tillbaka efter en och en halv timme (!) igen och jag kände att ingenting skulle gå. Gjorde iordning honom och tänkte efter . Jag älskar verkligen honom och vill absolut inte ge upp. Får hoppas att när marken tinar så man kan träna ordentligt sjunker magen och att hela hans kropp kan bygga lite muskler. Sen tror jag även att jag missbedömt honom. Har tänkt mig att han ska vara jätte stor mot Millan och antagligen därför jag tycker han är liten.  Men om jag börjar tänka honom mer som en liten ponny tror jag det kommer gå bättre.



Ponnyplutt♥


Haha hoppas ni orkade läsa! / Frida

Kommentarer
Postat av: Jossan

Frida! du är inte för stooor! du är en liten tjej på inte många kilon! En shetlandsponny, kan bära upp till 55 kilo, och mixer är ingen shetlandsponny right? ;) lång kan man vara, men du är inte längre än mig och jag rider fortarande b ponny ibland! Du är verkligen inte för lång! sluta upp med dom tankarna! Mixer kommer växa och han är en liten kille och jobbar fortfarande på sin balans med dig på ryggen och allt. Mixer är en kraftig kille som kan ta vuxna stora människor på ryggen och defenitivt sånna som är längre än dig! Klart att man kan känna att man är stor. Men det är positivt att du kan rida han ordentligt, tänk om du skulle vart jättekort? dina ben går inte ens nedanflr magen när du rider å honom. chilla gumman! puss <3

2012-01-26 @ 22:20:21
Postat av: Sabrina

Håller med föregående kommentar. Du är varken för lång eller för tung.

Jag förstår att du kan känna dig stor och hans hals är faktiskt riktigt kort, åtminstone på kortet.

Min bellan känns liten ibland trots att hon är 160 i mkh, tack vare att hon skrittar med huvudet så lågt.

Du måste sluta oroa dig och ha massa kul istället! :)

2012-01-26 @ 22:26:07
URL: http://arrabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0