Mixer 11/1 - 2012

Började med att gå till ridbanan och sitta upp där. Satt upp själv idag , alltså att Madde inte skjutsa upp mej med fart. Gick bra, haha tur att madde håll imot för hade glömt spänna sadelgjorden hur jag nu lyckades med det?

Skritta fram först och sedan toog jag tyglarna och började göra halter med jämna mellanrum, funkade super! Nu på senare tycker jag att han har stretat väldigt mycket vid halterna , men inte idag! Och jag måste säga att byta tillbaka till det förra bettet var inget misstag! Han lyssnade mycket bättre än på det andra bettet, då han gick med huvudet högt över molnen... Ne kanske var lite överdrift men inte långt ifrån

Var ju även första riktiga "dressyrpasset" med den "nya" sadeln. Vet ärligt talat inte hur det gick , men den är väldigt skön, har tänkt mej fråga om någon har lust att filma lite när jag rider nångång . Se hur det ser ut , om jag ser förstor ut ? sitsen ... o.s.v o.s.v.

Annars är jag ändå ganska nöjd över passet. eftersom jag inte ridit på banan på länge , underlaget var hårt och jag rider som en kratta , så var det ändå ett helt okej pass . Mot slutet kom det där envisa huvudet upp mot skyn igen, men då slutade jag efter en stund. Vet att man ska vara envis och inte ge sig förens det lossnar , men kändes som vi inte skulle komma nånstans av det, inte kul att avsluta ett ridpass med att bli lite småtjuriga på varandra , tycker iallafall jag. Sen tror jag även att pojken vart lite trött på slutet , så det vart en ursäkt..


nån bild från nått tag sen.

Måste även även säga att jag taggar till fradag då jag för första gången ska rida Mixer utan att madde är med , rider såklart med Linnea och madde så helt lonley är jag inte , men ändå , ska bli spännande!  

// Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0